9002000532 |
Disseny i construcció amb fabricació digital d'una smart city |
2021-2022 |
Curs semipresencial. Secundària Obligatòria i batxillerat |
|
|
|
9/11/2021 - 1/3/2022 (30 hores) de 16:30h a 19:00h |
|
DEP CESIRE (CRP espec. de suport a la innovacIó i recerca educativa) |
|
Av. de les Drassanes, 10 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Semipresencial |
Sincronicitat |
Mixt |
Organització |
CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
|
| |
|
Sessions presencials: BDN Lab (Carrer del General Weyler, 128,Badalona) |
| |
Accessos |
Plànol
|
Inscripció |
15/07/2021 - 09/11/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La formació pretén apoderar els docents en el plantejament didàctic de projectes en els que l’alumnat s’impliqui activament s’engresqui en el seu procés d’aprenentatge basat el l'“aprendre fent” a partir de projectes assequibles i estimulants.
En les propostes didàctiques s’integren instruments de disseny digital, aparells i eines de taller per fer realitat el disseny. Aquest tipus d’activitats ajuden a estructurar l’aprenentatge de processos de disseny, de fabricació i de procediments d'assemblatge.
La construcció d'una maqueta d'smart city és un projecte d'aprenentatge tecnològic innovador i adaptable a qualsevol context.
Per tal d’assegurar la inclusivitat de les propostes en l’elaboració de les activitats d’aula es tindran en compte les pautes del Disseny Universal per a l’Aprenentage (DUA)
El curs inclou l’elaboració d’un projecte d'aplicació didàctica.
|
| |
Objectius |
● Proporcionar eines i recursos tècnics per dissenyar activitats inclusives en el marc de la fabricació digital i el control digital de dispositius.
● Proporcionar estratègies didàctiques per al treball col·laboratiu i integrador.
|
| |
Continguts |
● Projecte STEAM per a l’abordatge de les àrees de les Ciències, Tecnologia, Enginyeria, Arts i Matemàtiques.
● ABP: Aprenentatge basat en projectes (de base tecnològica).
● Execució col·laborativa.
● Pràctica del pensament de dissenyador per resoldre el repte de l’elaboració d’una smart city a escala.
● Aprenentatge computacional a través de pràctiques de programació, disseny mitjançant ordinador i fabricació digital.
● Ús de tecnologies de fabricació digital: impressores 3D, talladora làser i plòter de tall de vinil.
● Introducció a la programació dirigida a objectes mitjançant plaques programables.
● Ús de programari lliure i multiplataforma per a l’ensenyament i aprenentatge de totes les àrees esmentades.
|
| |
Observacions |
Es prioritzaran les assignacions a persones del mateix centre.
Sessions telemàtiques
Novembre: 9, 16, 23, 30
Sessions presencials
Gener: 11, 18, 25,
Febrer: 1, 8, 15, 22,
Març: 1
|
| |
Avaluació |
Qüestionari de satisfacció
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència al 80% de les hores
- Lliurament de les activitats
- Lliurament del projecte didàctic
- Qüestionari de satisfacció
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de l'àmbit Tecnològic i d'STEAM
|
| |
E-mail |
cesire-tecnologies-grup@xtec.cat
|
| |
|
|